mandag 15. september 2008

Praksis neste!

Veit ikkje heilt kva eg skal skriva om denne veka.

Har fått meg ny PC, det er gøy, men det har strengt tatt lite med pedagogikk å gjere, og her prøver me jo å vere saklige. Men det skal bli spanande med praksis i neste veke...

Har lest gjennom teksten frå forrige veke, håper at ikkje folk som les dette synes eg er for sjølvgod, eg meiner ikkje å fremstå som ein som trur han er supermann... Eg trur eigentlig hovedbudskapet mitt var at eg trur eg har anlegg for å trivast i ei slik rolle! Det er viktig!

Steinar: Du spør meg kva skilnaden mellom ein autorativ og ein autoritær ledar er, har prøvd og finne litt ut om dette på nettet og har kommet frem til: For å trekkje paraleller til to ledarar eg kjenner godt til vil eg trekkje fram Adolf Hitler og Lord Baden-Powell, begge klare autoritetsfigurar innanfor sne felt, men samstundes svært ulike. Begge satte klare grenser for kva dei forventa av tilhengarane sine, og ein kan difor seie at begge heilt klart var autoritetar. Hitler er eit skrekk eksempel på ein autoritær ledar, hans ord var lov og alle som var ueinige var fiendar. Baden-Powell, meiner eg er eit godt eksempel på ein autorativ ledar, han trudde på deligering av ansvar og på at alle skulle få ytra meining si. felles for begge var at dei begge trudde på disiplin, det trur eg og på, ein lærar må kunne setje seg i respekt, og ingen må setje spørsmålsteikn med kven som er sjefen i klassa. Men som Baden-Powell er eg for og deligera ansvar.

Praksis, det skal bli spanande med praksis, spesielt sidan eg skal i same klassetrinn som eg underviste i før sommarferien, skal bli spanande å  sjå korleis ein gjer ting på ein større skule. Eg reknar med eg vil få ein del a-ha opplevelser i forhald til kordan ting kan gjerast og forhåpentligvis og bekreftelse på at nokre av dei tinga eg gjorde i fjor ikkje var så dumme. Det skal bli ineressat, lærerikt og moro. Eg gler meg aller mest til å bli kjend med nokre ne og heilt sikkert kjekke skuleelevar.

No gler eg meg til praksis!

2 kommentarer:

Steinar sa...

Hei! Spennande samanlikning mellom Hitler og Baden-Powell, den får godt fram skilnaden eg var ute etter.

Lukke til i praksis!

Geoff sa...

Nesten ei måned siden dette ble skrev men fortsatt gyldig. Eg tror med de politiske eksempler du ga vi kunne forenklet det mer og sa at begge var ledarer. At begge ”fungert” selv om de var heilt ulike måter.

Poenget mitt er ikkje egentlig om politikk men at vi kan si det samme om pedagogikk. At dette gjelder med grunnsyn våres og planleggings måter. At vi skal ikkje si en måter er den ”rette” vei (selv om hitler er litt av et skrekk eksempel) men at vi må velge både måten som passer best for oss og elevene. Men eg tror ikkje vi skal bare gjør kva som helst sånn at det blir bare anarki, men at vi kan velge de nevnte prosesser og bruker de når de passer oss.

Har eg egentlig et poeng her? Og gratulere med pc-en, min og fungere som et drøm